Selasa, 19 April 2011

sabar...sabar..sabar...

     Assalamualaikum...alhamdulillah ALLAH masih panjangkan umur aku....6.15 td aku dah cabut kluar dari umah kat sg besi nk g tmpt koje kat pj,biasa 6.30 baru aku kluar...kalau lambat jwbnya aku tpaksalah mengadap jemmm ...letih kaki woooo...dah la kete aku tu manual...laki aku kata kat KL ni elok bwk kete auto, tp manual ni cam dah sebati dgn aku...aku selesa...ni nk habaq mai la td masa aku sampai kat trafik light jalan 222 kat pj la tu, aku tak dan nak kejor lampu ijau...jdnya aku jdlah peserta pertama tcongok menunggu lampu merah jd ijau...
    Tak sampai 10saat dtg la ambulan nk lalu.. punya la gelabah aku..yelah kalu kat highway kita blh ketepi,ni kat trafik light aku pun tak tau nk tuju mane..jiran sebelah pun dok pandang aku ,dia pun tak tau nak kemane...ambulan ni pun dok hon hon aje..gile ke apa aku nak jalan ,kete dok lalu dpn tu...tak pasal2 aku yg masuk hospital...aku panik dah...nasib la pakcik polis cepat bertindak...tp ok gak aku dpt blah cpt dari tgu lampu tak ijau2..heheheh...
    Masuk lak simpang kiri..ALLAHUAKBAR....satu lg kejadian berlaku...dari jauh aku dah nmpak lampu kete pakcik polis...dlm ati ada org gaduh ke...coz ramai org kerumun...rupa2nye accident la,aku ni tak blh tgk benda2 ni,kompom pitam,...tp mata ni gatal sgt nk tgk..tgk ada sebujur tubuh terbaring...cukup2 aku tak blh tgk lbh2 kang pitam...sampai lorong nk masuk tmpat keje satu lg 1 mslh dtg...lori smpah blok lak laluan aku...aku jd peserta pertama lg dok termenung blkg lori...org blkg dok pin pon pin pon jerrr...tension2 ...nasib baik la aku cargas, dpt aku lepas..     
    Fuhhh,,,tula aku nk citer nk share dgn korang...lmbat gak la aku smpi skolah..budak2 aku dah tercongok menunggu ketibaan cikgu nye....kdg2 dalam hidup ini, lagi kita nak cepat bermacam2 lg perkara menanti di depan...apa2 pun hidup mesti ceria...

4 ulasan:

Unknown berkata...

cikgu rupanya awakk..baru tahu...hehehe

sayangku azida berkata...

ila- iyee..cek egu..salam perkenalan...dah lama tak update blog ni..sibuk manjang...

KUREKURE COMEL berkata...

byk betul dugaannya....kalau mina la...komepm balik rumah..hehehe...


mina kalau ambulans lalu..mmg gelabah habis lah...siap enjin pun mati..hehehe....

sayangku azida berkata...

mina- hehehe..tula mmina pg2 lg dugaan byk dah..tp tak pe jd pengajaran wat kak..