Khamis, 28 April 2011

bakso..

         Assalamualaikum


korang penah dengar makanan BAKSO tak...aku rasa maybe antara kita penah makan makanan tu... benda ni macam mihun sup ada gak megi...tapi dorang letak sos. kicap ABC, n kuah sup dia lah...dan yang dorang dok panggil bakso adalah sejenis bola bola api...hehehe...tak benda ni macam fish ball tapi dibuat dari daging lembu dan dibulat bulatkan..lebih kurang besar telur ayam..ada lagi besar..kat pasaran pun dah ada jual...
pasal tu badan badan orang yang makan bakso ni bulat bulat ...hehehe..



Yang buat aku pelik, ekk...orang kita pun nak makan makanan dorang tapi dorang tak heran de makanan kita..kalau bapak o mak aku tengok anak-anak nye beli bakso tu....huuu...kene sound kaw kaw la...dah tak de makanan lain ko nk makan ...nak cepat mak...janji HALAL..hehehe...kes malas masak la tu...


Kalau korang g tempat aku kat pj ni...emmm  Tuhan saja yang tahu...orang sekitar dok panggil MINI JAKARTA...purata orang malaysia berbanding dorang 50 - 50 kot...
Tapi yang buat seram kalau orang lelaki kita kawen dgn kaum dorang....orang malaysia dah tak de ker..tapi kalu dah jodoh nak wat cam ne kan....kita panggil laki kita abang, dorang pun dok sibuk abang...erkkk. AYAH , ABAH pun dah sama...


tengok la citer citer kat tv pun dorang dah raking teratas kot...ntah sejak dah ada qayyim jarang tengok tv..rancangan2 tu peberet mak n mak mertua aku...jgn ditukar2 siaran nye dong...itulah penangan bakso...

p/s: takkan melayu hilang di dunia.....

9 ulasan:

KUREKURE COMEL berkata...

kat rumah apak mina kat johorkan...
mknan wajib ada kat pasar mlm tu...hehehe....


dpt pulak dpt siaran full dari indon..kdg2 syok gak layan...


cuma kdg2 kita ni yg excitedkan..
diorang siap gelak2 kan kite je..huhuhu...

sayangku azida berkata...

mina: betul tu mina,..mina asal johor ke..

Ila berkata...

dulu masa ila keje kat melaka,ade sorang pakcik ni jual bakso naik basikal..memang terbaek...

cik aisha berkata...

penah makan bakso sekali je...
boley la...tapi xkan jd faveret food la.huhuu

sayangku azida berkata...

cik aisha-sedap makanan kita lagi ek...

cik aisha berkata...

betoi tu...sedap lagi makanan kita...:)

Liza Razak berkata...

saya suka jugak makan bakso...tapi part cite indon tuh mmg x minat sgt..baik sokong cite negara sendiri.best per..

Liza Razak berkata...

saya suka jugak makan bakso...tapi part cite indon tuh mmg x minat sgt..baik sokong cite negara sendiri.best per..

Liza Razak berkata...

saya suka jugak makan bakso...tapi part cite indon tuh mmg x minat sgt..baik sokong cite negara sendiri.best per..