Rabu, 20 April 2011

dugaan dari yg esa...

          ...19 April 2010...petang tu aku n suami g pasar malam...Almaklum la aku mengidam 
roti jon  wlupun dah tak mabuk,coz dah tujuh bulan mengandung...tp hati ni nk gak roti jon...dalam kul 7 kami blik...itulah hari terakhir suami aku dpt mendengar suara aku,suara2 manusia lain,bunyi burung,dgr radio..dgr suara tv n benda2 yg berbunyi termasuk la hanpon dia,sejak dari itu kami bcakap menggunakan sms hanpon,tulis kat kertas, ....pagi tu nak g keje,suami aku kata,da telinga abg tak dengar la...aku pikir ada luka kot..pas keje aku trus g klinik..cek..sebelum ni,setiap kali sampai sekolah, suami akn ucap "ABG SAYANG ISTERI ABG,ABG SAYANG BABY,BABY JGN TENDANG2 PERUT MAMA YE,SAKIT MAMA" ....huhuhu....
            



              Hari ini 20 APRIL 2011 genap setahun, suami aku tabah mengharungi dugaan,cubaan dari ALLAH...sampai ke hari ini kami tak tahu apa punca, apa sebab suami jd begini...dah byk klinik,hospital kami pegi,dengan keadaan aku yg sarat mengandung,turun naik hospital dan aku amik cuti teman kan suami berjumpa doktor2 tu...TAPI...jawapan doktor semua sama..tak ada masalah apa..gegendang ok..everything ok lah...doktor pakar pun kami dah jumpa...tapi jawapan nya tetap sama...

              Berubat tok sah cite la...ada yg kata kene buatan la, kene sampuk la, WALLAHUAKLAM..aku tak berani nak tuduh2 orang....TAPI kenapa mesti suami aku...Mula2 masa kene suami aku tak blh g keje,adalah dekat smgu..asyik pening,muntah,jalan terhoyong hayang...sampai BOSS dia hangin satu badan...aku col boss dia,britau yg dia bukan sakit main2...barulah boss dia fahamm...sepanjang mengandung suamilah yg drive,coz takut bg aku drive sorang2...al maklum la anak sulung kami...

           

            24 JUN 2010 , aku selamat melahirkan QAYYIM IRSYAD ALTHAF  cahayamata pertama kami,,sepanjang aku menunggu keluarnya qayyim,suami byk bersabar tetap setia menanti,menunggu di sebelah ku..bayangkan lah aku tumpah darah pukul 12malam, trus masuk wad ,aku lahirkan qayyim 11,14pg...terima kasih abg...tapi yg buat aku mengalirka airmata..pertama , selamat melahirkan qayyim dan yg kedua buatkan bertambah sayu, bila suami ku meng AZAN kan anakku..yela,anak aku menangis tapi suami hanya nampak pergerakan anak tanpa mendengar suaranya...huhuhu...hingga ke hari ini, suami hanya dapat melihatkan pergerakan, perbuatan qayyim tanpa mendengar suara kecil nya MENANGIS...KETAWA...huhuhu...



                Ya ALLAH Ya Tuhan ku,kau berilah kekuatan padaku,  kuatkan lah semangat ku, dalam menghadapi ujian mu ini..kepada suami ku MR IZ...tabah kan hati, kuatkan semangat,bersabar byk2..INSYAALLAH abg akan dpt mendengar semula..kami semua sayang abg..

6 ulasan:

KUREKURE COMEL berkata...

hhmm....kak sabar ye...masa mina baca entri mr iz..mina pun terdiam....sedih...

tak sangka besar betul ujiannya...
maybe ALLAH nak tarik sebentar pendengaran mr iz...

insyaallah..nnti semuanya akan kembali pulih....

kekuatan dari isteri adalah paling TERBAIK....akak sgt tabah kan....

sayangku azida berkata...

kekuatan.kesabaran..ketabahan hati perlu utk kak,mina..apa yg mina ckp mgkin btl..maybe ALLAH nk tarik sebentar pendengaran mr iz.. tq mina...

Ila berkata...

tak sangka plak yer..semoga tabah...usahalah mencari penawarnya..jgn putus asa k

sayangku azida berkata...

ila-thanks ila,tgah berusaha mencari penawarnye...

halila Ibrahim berkata...

salam kenal..yea !!

terkedu juga saya membaca.. tapi ni semua dugaan Allah.. ada hikmahnya kan.. semoga tabah n setia menjadi isteri yang terbaik buat suami.. setiap penyakit ada penawarnya.. penawarnya hanya Allah saja yg tahu.. teruskanlah usaha berubat dan penting doa banyak2..

sayangku azida berkata...

salam perkenalan juga...thanks halila ,itu dugaan saya yg ALLAH beri,sy perlu kuatkan smgat saya...