Rabu, 5 Oktober 2011

kursus yang best.....sangat..

as salam sahabat-sahabat semua dah lama sangat aku tak update blog ni..dah 2bulan lebih..buakan apa jawapan aku korang pun tau,,sibukkk manjang...last aku berblog 21 julai..masa tu nak dekat puasa.. almaklumlah bulan puasa aku berniaga bazar kat taman tun..2 ari nak raya baru setop..pastu beraya lah kita...dalam bulan raya bagi aktiviti pra sekolah aku buat..nath aku pelik nape bulan raya byak noo aktiviti nye..orang sibuk beraya , aku pun sibuk gak...1st aku buat program raya bersama ibubapa anak2 murid aku, 2nd aku buat program merdekaraya, 3rd joint hari potensi kanak-kanak, 4rt aku buat open house umah mak aku..umah sendiri tak siap lagi..hehe..pastu open house sana sini..ni yang terbaru dari jumaat sampai semalam aku kene g BIG IPG..huhu mula2 berat gak nak pegi bukan apa..ari sabtu kami ada potensi, ari ahad plak lawatan ke melaka..tapi aku kene tinggalkan kerna BIG pada aku lg penting ...


                  Aktiviti sepanjang big sanagt padat, tapi menhiburkan,,,kami dapat menambah ilmu, menambah rakan,menambah BERAT BADAN ..hahaha...yg paling srronok ari ke2 program kami ke PD untuk aktiviti water confident..kami kene telentangkan diri di atas air tapi pakai jaket la...aku memang tak pandai berenagan..berapa kali tertelan air masin tu..tuy ok lg..seterusnya kami kene berkayak ke tengah laut..dah tak da pengalaman, tapi aku kene kuat..org ke kanan awak ke kiri..hahaha..alhamdulillah aku dan kawan-kawan dapat sempurnakan misi ini...tapi yang tak seronok nya,,,muka aku itam terbakar..tak pakai sunblock...huhu..

                Pas dah selesai berkayak,kami kene daki bukit pulakk kat tanjung tuan,,tapi ok la coz jungle tracking ni memang aku minat dasekolah lagi...yang paling best ,stelah sampai ke tepi pantai kami dikehendaki memasak dengan alt, bahan yg disediakan sahaja...api cari sendiri , pengacau , pinggan pandai la kami cari..perkara begini mengingat kan aku..kehidupan org2 dulu, bagaiman mereka blh menjalani kehidupan seharian mereka tanpa, api, air , keselesaan tempat dan macam2 lagi..yang pastinya kursus begini banyak memberi kekuatan semangat , sikap setiakawan...

Tiada ulasan: