Isnin, 14 Februari 2011

kerenah hari minggu

Qayyim Irsyad Althaf..... ha ni dia anakku sorang yang comel lote ni... baru lapan bulan. .... hari ni melayan kerenah dia.... dia ni suka berjalan... tak jalan naik keta tak sah le jawabnye... dia bole tau pulak tu...kalau hari sabtu atau ahad tak bawa dia berjalan pusing pusing naik kereta mesti dia meragam..... bila naik kereta he he senyap jadi budak baik...emmm... mama sayang dia.... hari ni berjalan g jemputan orang kawin kat masjid wilayah...kenduri sebelah baba si qayyim.... ramai la pulak orang kampung nye yang datang td...hmmm...apa lagi jadi mangsa la si qayyim ni... sebab ramai orang kampung nye yg belum jumpa si qayyim ni... sampai ada yang terkejut... dia ingat kan si qayyim ni dah setahun lebih.... bg tau lapan bulan terkejut nye ya amat...pasal nye si qayyim ni agak besar dan tinggi juga la budaknye... pkai baju pun saiz setahun atau dua tahun nye saiz.... alhamdulillah bayi aku ni sihat walafiat..... lepas berjalan g orang kawin pusing pusing kl lak.... yg aku suka sangat si qayyim ni bila berjalan dia suka menikmati pemandangan...tak buat hal masa naik kereta.... layan je dia dgn suasana sekeliling..... penat berjalan sampai telelap dia.... petang ingat nak sambung berjalan lagi tp keadaan tak berapa nak mengizinkan ...hujan lebat.... tak kemana rilek tgk tb je... emmmm kisah hari minggu begitulah melayan kerenah si manja aku sorang ni.... macam mana pun aku bersyukur dgn adanye si qayyim ni ...kasih sayang kami sekeluarga bertambah erat....







sampai bertukar baju la masa nak balik... sampai lena....
itulah dia qayyim irsyad althaf si manja ku

4 ulasan:

M a W a D D a H berkata...

comel la nama qayyim irsyad althaf..mesti maksudnya pun best kan...:)

sayangku azida berkata...

thanks adah... .. kira maksudnye "ketua yang memberi petunjuk secara sopan" baba dia yang bagi nama tu...

eja berkata...

salam ziarah dan follow kembali... comelnye anak akak nama nya sedap sgt..heheh

KUREKURE COMEL berkata...

comelnye...rasa nk kiss2 je pp die...hehehe..
tlg kiss kan ye...wajib tau...

salam perkenalan...hehehe...segan aiii...