Selasa, 15 Februari 2011

al kisah ...

 haa... hari ni nak kisahkan hal si qayyim ni... ha tengok la kerja si baba (papa) dia...kisah ni masa qayyim berumur dalam empat ke lima bulan... habis anak ku jadi manga si baba dia....




haaa tu dia...garangnye ... sungguh berani dia he he....masa tgh bad mood ni kot..... hai baba.... minta jd anak yg soleh la ye qayyim....





yang ni pulak tengok la kisah baba dia tulis..... tapi lebih kurang macam tu la juga kami berdua ... walau apa pun agama juga yang penting....... sambil terseyum sengeh lak dia.....



ni adakah muka yang cute... ye ke tu... rasa macam muka dia nak tido je..he he ...macam mana pun aku mama dia besyukur kerana zuriat ku sempurna segalanye..... amin





haaa.... dah pandai demand dah anak mama ye....
muka macam garang je tu ...he he




tu dia tengah mengamok... kantung dah penuh berat... baba dia punya kerja la ni... nasib baik baba dia pandai ... bersyukur dapat suami yang mengerti dan paham.. tak pernah nak bising... dia buat aje... he he




yang ni pulak sesi mengamok ...tengoklah apa baba dia buat...... he he qayyim ...oh... qayyyim... penghibur kala suka dan duka..




alah sedihnye anak mama.... ni muka dia yang paling sedih la aku rasa... buat kenangan untuk si qayyyim kala dewasa nanti...biar mama tunjuk kan muka sedihnye.... kat awek dia nanti.... he he





tengokla si mama dia memujuk si qayyim ni ...dulu kuat meragam ...alhamdulillah bila meningkat umurnya makin baik budaknye....




masa demam ..tengok la si qayyim muka pun syahdu je.... tengok la apa baba dia dah buat skrip tu..... 




wahhh.... dah pandai berdaiet la pulak...he he
ni masa lima kilo berat dia...hmmm...sekarang ni..huh..mama dia nak dukung lama pun lelah he he... baba dia je yang larat.....







ha ha..... qayyim baru lepas dgn segala masaalahnye... 




tengok la tu katanye.....memang betul pun ye tak ...macam macam masaalah negara yang di pikirkan nye tu... baba oh baba... hmmmm




ye ke tu..... sekarang ni bertambah handsome anak mama ye..... macam mana pun mama ...baba selalu berpesan...jadi lah insan yang berguna... pada agama... bangsa.. negara...kepada kedua ibu bapa,,, ingat pesan  baba dgn mama ni selalu ye anakku...... qayyim irsyad althaf



haaa... itulah kisah si manja ku yang banyak kerenah dan keletahnye yang dicoretkan oleh baba nye... suka dan duka dia lah segalnya...  setelah dua tahun menunggu dengan penuh sabar.... barulah dia hadir menambah kecerian dalam kehidupan ku sekeluarga...amin.... aku bersyukur ke hadrat mu ya illahi........  amin....

"tetapi mengapahkah gejala membuang bayi masih berleluasa...sedangkan masih ramai diantara kita yang merindukan kehadiran zuriat..... tidak kah mereka muempunyai perasaan belas dalam diri mereka itu.....sedang kan haiwan pun masih sayang tidak membuang anaknya.....apakah yang nak digelarkan pada mereka ini.... apasalah nye jika tak mahu padanye... masih ramai diantara kita yang sanggup menerimanya sebagai anak...... "

3 ulasan:

naLLy berkata...

comeyll nye...

mars mell-o berkata...

visited and follow..:)

KUREKURE COMEL berkata...

mesti rasa bermakna sgt2 kn....mina bru nk masuk 1 thn pun rse xsbr2....huhuhu....


comel sgt budak kecik tu....nk pinjam blh?hehehe...

gurau je tau..